Starptautiskie multimodālie pārvadājumi

Vēsture

1886: Kompānijas izveidošana

Lauksaimnieks Johan Nurminen (Johan Nurminen, 1851-1914) pārcēlās uz pilsētu Rauma, kur sāka kokmateriālu tirdzniecību, ka arī atvēra pārtikas veikalu, kur tirgoja ar jūrnieku un koloniālām precēm.

Gleznojot kompānijas vārdu uz fasādes, krāsotājs Vigels vietas trūkuma dēļ pēc savas iniciatīvas saīsināja īpašnieka vārdu, kā rezultātā tirdzniecības nama logā parādījās izkārtne "John Nurminen".

1891-1920: Kūģniecības darbības un ekspedīcijas pakalpojumu sniegšanas sākums

Kūģniecības darbības sākums

Pirmais pašu kompānijas kuģis bija trīsmastu šoneris «Uljas» («Lepnais»), kas tika uzcelta 1891. gadā Raumā. Kūģniecība sāka strauji attīstīties un jau 1910. gadā zem kompānijas karoga kursēja jau 22 buru kuģi, kas pārvadāja kravu visās pasaules jūrās.

Ekspedīcijas pakalpojumu sniegšanas sākums

1913. gadā Johan Nurminen nodeva kompānijas vadību savam dēlam Džonam, kas dibināja tirdzniecībās namā ekspedīcijas departamentu un jau Pirmā Pasaules kara laikā tas kļūst par vislielāku ekspedīcijas kompāniju Somijā.

1930-jos gados: Kapitāla līdzdalība ceļojumu birojā Kaleva

Tūrism kļuva par vienu no uzņēmuma darbībām, kad Džon Nurminen kļuva par akcionāru tūrisma kompānijā Matkatoimisto Kaleva Oy, kura tika dibinātā 1935. gadā.

1954. gadā Kaleva kļuva par kompānijas John Nurminen meitas uzņēmumu.

1950-ie gadi: Kuģniecības zelta periods

1946. gadā par kompānijas vadītāju kļuvis Džona dēls - Matti Nurminen, kas sāka kuģniecības darbību un ekspedīcijas pakalpojumu mērķtiecīgu attīstīšanu.

Uzņēmums sāka izmantot kuģus (tvaikoņus) un 1950-to gadu beigās kuģniecība pārdzīvoja uzplaukuma periodu: zem uzņēmuma karoga jūrās sērfoja jau 8 kuģi ar kopējo kravas svaru 40 000 tonnas.

1960-ie gadi: Kuģniecības noraidīšana, starptautisko kravu ekspedīcijas un gaisa kravu pārvadājumu sākums

Kuģniecības noraidīšana.

Pēc Suecas krīzes kompānijas valdība nolēma atteikties no kuģniecības. Pēdējie kuģi tika pārdoti 1967. gadā.

Starptautisko kravu ekspedīcijas un gaisa kravu pārvadājumu sākums.

Kompānijas aktivitātes arvien vairāk koncentrējās starptautisko pārvadājumu un pakalpojumu sniegšanas jomā. Helsinkos bija uzcelta pirmā kompānijai piederošā noliktava, bet 1964. gadā Helsinki līdostā uzsāka darbību kompānija Nurminen-Lento – pirmā ekspedīcijas pakalpojumu sniegšanas gaisa kravu pārvadājumos jomā. Turklāt, kompānija uzsāka autopārvadājumu organizēšanu uz PSRS valstīm, ka arī sniedza kuģu aģentēšanas pakalpojumus.

1970-ie gadi: Izaugsme un attīstība

1979. gadā par kompānijas rīkotājdirektoru tika iecelts Nurminen ģimenes ceturtās paaudzes pārstāvis – Juha Nurminen.

Šo periodu raksturo strauja kompānijas izaugsme. Jūras līniju pārvadātāju, kas izvēlās kompāniju John Nurminen kā savu pārstāvji skaita palielinājums un stārptautisko autopārvadājumu pieaugums kļuva par stimulu lai paātrinātu kompānijas piederošo muitas terminālu tīklu būvniecību. Kompānijas darbības paplašinājās arī Somijā, kur tika atvērti daži jauni reģionālie biroji.

1980-ie gadi: Starptautiskās tirdzniecības attīstības periods

Kompānija paplašina savu darbību starptautiskās tirdzniecības jomā. Tai skaitā, uzņēmums piedāvā importa un eksporta kravu ekspedīcijas pakalpojumus, starptautiskus pārvadājumus, autopārvadājumus uz PSRS valstīm, termināla un noliktavas pakalpojumus, virszemes pakalpojumus līdostā, jūras līniju pārvadātāju pārstāvju pakalpojumus, kuģu aģentēšanu, ekspedīcijas pakalpojumus izstāžu pasākumos, ka arī projektu kravas pārvadājumus.

2001: SIA Nurminen Maritime Latvia dibināšana

Rīgā tiek atvērta kompānija Nurminen Maritime Latvia, kas ir koncerna Nurminen Logistics daļa. Uzņēmums veiksmīgi nodarbojās ar multimodālo transportēšanu un kuģu aģentēšanu.

2001. gadā savu darbu uzsāk arī Tallinas kompānija "Nurminen Maritime Estonia" AS, bet 2004. gada februārī tiek piņemts lēmums par Lietuvas kompānijas "Nurminen Maritime" UAB dibināšanu. Abi uzņēmumi,  tāpat ka "Nurminen Maritime Latvia", ir Somijas kompānijas grupu "Nurminen Logistics" daļa.